ارسال بار به عمان

نحوه ارسال بار به عمان چگونه است؟

حمل بار به عمان از طریق هوایی و دریایی انجام می شود. ایرلاین های متعددی در ایران وجود دارند که می توانند بار شما را به عمان برسانند، اما تنها یک شرکت هواپیمایی به طور مستقیم بار را از فرودگاه امام به عمان منتقل می کند: قشم ایر.

لازم به ذکر است قشم ایر علاوه بر اینکه تنها خط مستقیم ارسال بار هوایی به عمان است، کمترین نرخ حمل بار را نیز در بین تمامی شرکت های حمل و نقل ارائه می کند.

حمل و نقل هوایی برای بارهای کم وزن و ریز مناسب تر است و بارهای شخصی معمولاً از طریق این نوع حمل و نقل، حمل می شوند.

در مورد حمل و نقل دریایی به عمان باید بگویم که تمامی محموله های حمل شده به عمان از طریق دریا در بندر سوهار (sohar)که یک منطقه آزاد تجاری است انجام می شود. البته که باید توجه داشته باشید که بارها باید در کانتینرهای 20 و 40 فوتی ارسال شوند.

در نتیجه، اگر در مورد تحویل محموله های کوچک به عمان سوالی دارید، در پاسخ باید گفت که این امکان از طریق دریا وجود ندارد. مگر اینکه برای حمل بار خود، حاظر به اجاره کانتینر های 20 الی 40 فوتی باشید که مسلما هزینه های آن بسیار سنگین است و برای شما به صرفه نیست.

حمل و نقل دریایی به دو صورت یکی از طریق خطوط دریایی جمهوری اسلامی ایران hds line و دیگری توسط Nvocc انجام می شود که زمان این ارسال ها یک هفته طول می کشد.

با اتي تجارت بدود دغدغه و مشکل ارسال بار به عمان را انجام دهید.

هزینه ارسال هوایی بار به عمان

فرآیند ارسال بار هوایی به عمان

  1. محاسبه وزن و ابعاد بار

قبل از تماس با شرکت حمل و نقل، وزن و ابعاد بار خود را به دقت محاسبه کنید، زیرا هیچ شرکتی بدون این اطلاعات نمی تواند قیمتی دقیق برای حمل بار، به شما بدهد.

  • شرکت حمل و نقل خود را اتخاب کنید.

زمانی که میخواهید شرکت حمل و نقل هوایی خود را انتخاب کنید، دو نکته را در نظر بگیرید:

  1. شرکت حمل و نقل یک شرکت معتبر باشد که بار شما را بیمه کند.
  2. شرکت حمل و نقل از تجربه بالایی در این زمینه برخوردار باشد.

3. مدارک خود را آماده کنید.

در صورتی که کالای شما شخصی و یا لوازم منزل است، شما نیاز به پاسپورت، کارت ملی و کپی بلیط پرواز به کشور عمان( درصورت سفر خود به عمان) و مدارک گمرکی تکمیل شده دارید. این مدارک گمرکی در واقع اصلی ترین مرحله ارسال بار شما است که پروسه ای طولانی و دشوار دارد که میتوانید آن را به شرکت های دیگر بسپارید.

4. بسته بندی بار

5. بار خود را به فرودگاه امام خمینی ارسال کنید.

 

هزینه ارسال هوایی بار به عمان

اگر بار شما بار شخصی و یا بار تجاری با وزنی تا سقف حدودا یک و نیم تن است، حمل هوایی گزینه ای به صرفه برای شما است که هم از نظر کیفیت و راحتی و هم از نظر سرعت در رسیدن به مقصد مورد نظر مناسی است. اما اگر بار شما، از این وزن تجاورز میکند، بهتر است از حمل و نقل دریایی استفاده کنید.

برای اینکه بتوان هزینه حمل و نقل هوایی را محاسبه کرد باید موارد زیر را در نظر داشت:

1. هزینه ای که برای انتقال بار از درب منزل تا فرودگاه امام خمینی باید پرداخت کنید.

2. در صورت نیاز، هزینه بسته بندی را محاسبه کنید.

3. هزینه کارهایی که شرکت حمل و نقل برای کارهای گمرکی انجام میدهد را محاسبه کنید:

عموما این هزینه ها به این صورت است که اگر شرکت گمرکی مراحل جواز کردن بارهای شخصی را انجام دهد، مبلغی حدود 600هزار تومان به فاکتور شما اضافه می کند که البته این تنها دستمزد شرکت حمل و نقل است و شما باید مبلغ 295000 تومان بابت هر قبض توزین بپردازید.

4. هزینه حمل بار به عمان را محاسبه کنید:

این هزینه بر اساس خط هوایی که شما انتخاب می کنید، قابل محاسبه است.

موضوعی که باید به یاد داشته باشید این است که اگر خودتان کارهای بسته بندی و ارسال بار به فرودگاه و همینطور مراحل جواز را انجام دهید، تنها هزینه ای که نیاز به پرداخت دارد، هزینه ارسال بار و قبض های توزین هستند.

ارسال بار با لنج به عمان

در صورتی که بار شما وزنی بیش از یک و نیم تن دارد، برای بار خود باید یک کانتینر اجاره کنید که این کانتینرها در سایز های متفاوت آماده میشوند. کانتینر ها باید درکشتی به طوری چیده شوند که بار آسیب نبیند.

مراحل حمل بار از طریق دریا به کشور عمان، به صورت زیر است:

1. بار خود را برای بارگیری و ارسال آماده کنید.

به نسبت حجم بار خود میتوانید از میان کانتینر های 20 فوتی و 40 فوتی، انتخاب کنید.

2. از جزییات بار خود یک لیست کامل تهیه کنید.

قبل ازآنکه بار خود را با لنج به عمان ارسال کنید، از تمام اقلام بار خود یک لیست کامل به همراه شماره گذاری تهیه کنید.

3. بار شما باید سم پاشی شده و امور صدور گواهینامه برای کارگو به عمان انجام شود.

اگر بسته بندی بار شما از پالت، چوب خام و یا سایر کالاهایی که امکان موریانه و حشرات موزی در آن ها وجود دارد، باشد، باید تمام بار سم پاشی شود که نوع این سم پاشی به میزان حرارت نگه داری و زمانی که طول میکشد تا بار به عمان برسد، بستگی دارد. بعد از سم پاشی شما باید گواهینامه سم پاشی(FUMIGATION CERTIFICATE) را دریافت کنید.

4. بارگیری و ارسال بار شما به بندر

زمانی که بار شما به گمرک غربی تهران ارسال شد، به یکی از بنادر جنوبی ایران، بار انتقال پیدا میکند و مراحل زیر را پشت سر میگذارد:

  • کانتینر شما توسط سگ های مواد یاب مورد بررسی قرار میگیرد و بعد از آن، کانتیر پلمپ میشود و برای ارسال با لنج به عمان، آماده می شود.
  • کانتینر شما به یک کشتیرانی تحویل داده میشود.
  • برای بار شما یک بیمه نامه بین المللی صادر می شود که این بیمه نامه براساس ارزش بار شما تعیین میشود. به ازای هر یک میلیون ارزشی که بار شما دارد، هزینه بیمه در نظر گرفته میشود.
  • سپس برای شما یک کد رهگیری صادر میشود تا بتوانید بار خود را به صورت آنلاین پیگیری کنید.
ارسال بار با لنج به عمان

فرم زیر را برای ارسال بار تکمیل نمایید

ارسال خرده بار به عمان

قبل از اینکه وارد مبحث صادرات کالاهای ریز به عمان شویم، اجازه دهید ابتدا خرده بار را تعریف کنیم. خرده بار همانطور که از این اصطلاح پیداست، به محموله ای اطلاق می شود که وزن کمتر از 2 تا 3 کیلوگرم و کوچکتر از یک کانتینر دارد. بارهای کوچک اغلب در 3 کیلوگرم قرار می گیرند، به استثنای حداقل بار. خرده بارها در حمل و نقل هوایی بین 20 تا 30 کیلوگرم و در حمل و نقل دریایی کمتر از یک کانتینر تعریف می شود. به طور کلی می توان محموله های متوسط را از طریق پست یا هوایی با هزینه های معقول به عمان ارسال کرد. همانطور که قبلاً گفته شد، در حمل و نقل دریایی، محموله های کوچک به محموله هایی گفته می شود که کمتر از یک کانتینر 20 فوتی باشد. . این می تواند یک سوم یا نیمی از یک کانتینر باشد. متأسفانه امکان تحویل کالاهای کوچک از طریق دریا به عمان وجود ندارد، مگر اینکه دو یا سه نفر توافق کنند که محموله آنها با هم در یک کانتینر ارسال شود، که در این صورت در بارنامه، بار به نام یکی از آنها نوشته شده و در مقصد بار توزیع میشود. در نتیجه، معمولاً حمل خرده بار از طریق دریا امکان پذیر نیست، مگر اینکه به صورت مشارکتی باشد یا فرد آماده پرداخت هزینه یک کانتینر کامل برای ارسال خرده بار باشد.

چه نکاتی را باید در زمان ارسال بار به عمان و یا بالعکس در نظر داشته باشیم؟

1. قوانین و مقررات ارسال کالا را رعایت کنید.

قبل از ارسال بار به عمان و یا بالعکس، باید قوانین مربوط به این حوزه را رعایت کنید و بررسی کنید که آیا بار شما برای ارسال به عمان مجاز است یا نه! کالاهای ممنوعه برای ارسال به عمان به شرح زیر هستند:

  • قهوه
  • ساعت
  • عطر و لوازم آرایشی
  • قطعات کامپیوتر
  • کالاهایی که طبق تعریف یاتا خطرناک هستند
  • هر نوع دارویی، اعم از با نسخه و بدون نسخه
  • تجهیزات الکترونیکی
  • ادویه و محصولات گیاهی
  • مشروبات الکلی
  • مواد مخدر
  • تلفن و مودم
  • چرم،پوست و یا مو حیوانات
  • مواد غذایی
  • کتب و مقالات سیاسی و اقتصادی
  • هر محصول مربوط به اسرائیل

2. یک شرکت حمل و نقل مناسب را انتخاب کنید.

زمانی که میخواهید شرکت حمل و نقل خود را انتخاب کنید، قبل از اقدام در وحله اول شرایط و نحوه حمل و نقل را با آنها بررسی کنید.

3. وضعیت بار خود را پیگیری کنید.

برای پیگیری وضعیت بار، میتوانید هم با کد رهگیری و هم تماس با شرکت حمل و نقل، به این کار اقدام کنید.

4.هزینه های حمل و نقل را بررسی کنید.

محاسبه هزینه حمل و نقل به وزن، حجم و نوع کالا شما بستگی دارد. همچنین نوع حمل و نقلی که شما انتحاب می کنید( هوایی یا دریایی) بر روی هزینه تاثیر مستقیم دارد.

هزینه ارسال را محاسبه کنید.

درباره هزینه پست و ارسال بار به عمان صفحه مربوط را بررسی کنید

 

 

 

برای ارسال بار به عمان لطفا فرم زیر را پر کنید ، کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.